poćwicz…

1) Układamy wzór z klocków, patyczków, figur geometrycznych, itp. na jednym końcu pokoju dziecko ma za zadanie zapamiętać wzór i na drugim końcu pokoju go odtworzyć (potrzebne będą po dwa zestawy w/w przedmiotów). Droga z jednego końca na drugi koniec pokoju może być pokonana np. turlając się, skacząc na jednej nodze, idąc ,,tiptopkami” albo z woreczkiem lub z czymś małym niesionym na głowie.

2) Pokazujemy dziecku obrazek i ma zapamiętać jak najwięcej szczegółów i np. po 10 s pokazywania obrazka prosimy dziecko aby powiedziało co widziało, albo zadajemy pytania odnośnie obrazka, stawiamy pytania potwierdzające jak i zaprzeczające.

3) układanie ciągów rytmicznych np. czerwony – zielony – czerwony – zielony itd. jeśli to jest za łatwe dodajemy jeszcze jeden kolor.

4) wskazywanie przedmiotów, które nie pasują do całości ( jedna łyżka i kilka widelców, tak można robić z kolorami itp.). Zabawa może być w kuchni kiedy szykujemy śniadanie i wykładamy produkty, kiedy odkładamy naczynia, kiedy segregujemy pranie

5) zgadywanie co zostało schowane z grupy przedmiotów (np. z 5 różnych przedmiotów jeden chowamy – dziecko nie widzi co chowamy), może najpierw opisać schowany przedmiot,

można tez zamieniać położenie przedmiotów (oczywiście dziecko nie widzi jak zamieniamy przedmioty). Przed zabawą możemy nazwać kilka razy te przedmioty w kolejności jak są ułożone, dziecko powtarza z nami.

6) segregujemy np. klocki wg jednej cechy, segregujemy z mamą pranie dziecko szuka tylko skarpetek lub bluzek albo szuka swoich skarpetek, podaje pranie zgodnie z komendą: teraz daj mi spodnie.